Ditt lösenord har återställts, kolla din e-post

Varukorg

Önskat antal biljetter finns ej. Vänligen ring oss, 08-108800, så hjälper vi dig.

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}}:- {{ticket.SumPriceFormatted}}:-
Rabatt {{cart.result.DiscountFormatted}}:- Totalpris inkl. moms {{cart.result.TotalPriceFormatted}}:-
Till kassan

Kundservice

Vi finns här före, under och efter din resa!

Innan du ringer, se om din fråga besvarats nedan i vanliga frågor och svar.

Box Office kundservice

Boka online eller ring

Telefon: 08-10 88 00
Öppettider vardagar: 09.00-17.00
E-post: info@boxoffice.se

Tips från oss på Box Office kundservice:

Josefine
London - denna underbara stad fylld av musikaler av alla slag. Här finns något för alla. En resa du sent kommer glömma och ett resmål du vill besöka om och om igen. Vi hjälper dig med tips om de hetaste föreställningarna just nu.

Christine
Paris - Eiffeltornet och sightseeing och cabaré och så mycket mer. Strosa omkring och upptäck en livlig lokal grönsaksmarknad eller en lugn liten park. Slå dig ner vid en bistro, beställ en café au lait och en croissant eller låt dig smaka av världens bästa kök på någon av stadens alla restauranger. Gör som fransmännen, njut av livet! Vi hjälper dig att planera sightseeing och nöje!

Marie
Glöm inte bort våra svenska nöjespaket! Musikaler och föreställningar av med våra folkkära artister ihop med mysiga hotellnätter. Härliga nostalgitrippar och många glada skratt. Vi hjälper dig med tips om hur ni bokar en rolig helg i Stockholm och Göteborg.

FAQ | Vanliga frågor och svar

01. Före resan

  • Hur beställer jag biljetter?

    Du kan beställa biljetter för våra evenemang via vår hemsida. På vår hemsida får du information om våra olika evenemang, priser, tillgänglighet samt information om våra villkor och regler. Du är alltid välkommen att kontakta oss per telefon för att göra en bokning.

    Tel: 08-10 88 00
    Mån- Fre 9-17

    Då alla bokningar är bindande, behöver du uppge kreditkortsuppgifter till oss vid bokningstillfället.

  • Hur får jag mina biljetter?

    Exakt leveranssätt framgår alltid på hemsidan samt i er bekräftelse.

    För de flesta evenemang (musikal, teater, sightseeing etc.) får du biljetterna skickade till dig som en voucher per e-post. För de flesta föreställningar skall du då byta ut den vouchern mot originalbiljetter i teaterns biljettkassa ca 30 minuter före föreställningen.
    Exakt information står på er voucher.

    Vissa fotbollsbiljetter och vissa musikalbiljetter biljetter samt biljetter till ett antal andra evenemang (t.e.x trädgårdsmässor) skickas antingen hem till dig per post eller DHL.

    Vissa fotbollbiljetter skall hämtas hos vår lokala agent eller på hotell centralt i staden.

    Tågpass/tågbiljetter, Startkit (London & Paris), travelcards och Stansted Express skickas hem till dig i Sverige.

    Om inget annat står om leveranssätt på respektive evenemang, så sker leveransen av era biljetter/voucher för era biljetter, via e-post.

     

  • När får jag biljetterna / hinner jag få biljetterna innan jag åker?

    Hur lång tid det tar från det att beställningen är gjord tills dess att ni får biljetterna varierar beroende på om det är en fysisk biljett som ska skickas hem till er eller om det är en e-ticket som kan mailas.

    För fysiska biljetter (t.e.x travelcards/oystercards, startkit för London och Paris. är den sista dagen för beställning 1 vecka innan avresa och för e-tickets är det 3 dagar innan den ska användas.  (under vissa perioder med helgdagar kan förköpstiden tillfälligt förlängas).
    Får du igenom bokningen på hemsidan kan ni räkna med att få biljetterna i tid annars kommer det upp ett meddelande om att det är försent att beställa.
    För vissa evenemang (t.e.x vissa fotbollsmatcher, trädgårdsmässor, military tattoo) så skickas biljetterna till er i fysisk form ca 10 dagar – 3 veckor innan evenemanget.

    Exakt information för varje enskild produkt finner du på hemsidan i beskrivningen av produkten.

  • Är biljetter till teater, musikal och dyl. dyrare på helgerna?

    Ofta är musikaler och teaterpjäser dyrare på helgerna än på vardagarna. Var uppmärksam på att man ofta kan få specialpriser via oss på vardagar (måndag till torsdag, och ibland även fredag), och dessa priser går inte att få på plats.

    För övriga evenemang samt transport och sightseeing är priset på helger och vardagar samma.

     

  • Hur gör jag om jag vill beställa rullstols- eller handikapplats?

    De flesta teatrar, fotbollsklubbar och konsertarenor vill själv ta emot beställningar som gäller rullstolar eller speciella handikapplatser. 
    I dessa fall kan vi tyvärr inte hjälpa till med bokningar utan måste hänvisa direkt till respektive teater/arena.

  • Är det någon åldersgräns på musikal/teater?

    Generellt får barn under 5 år inte komma in på teatrarna.
    Kontakta oss för information om specifik föreställning om ni har barn under 5 år.

    Telefon: 08-10 88 00
    Mån-Fre: 9:00-17:00

    info@boxoffice.se

  • Tar ni en avgift för att beställa biljetter?

    Våra priser inkluderar ett påslag, men det gör oss nödvändigtvis inte dyrare än om du beställer genom andra agenter eller direkt på teatern/arenan.

    Vi får ofta bra rabatter från biljettkontoren då vi enbart säljer biljetter till kunder boende i Norden och säljer höga volymer av biljetter.

    Andra gånger kostar biljetterna det samma som på arenan, och i vissa fall är vi dyrare än om ni köper direkt på arenan.

    En gång i veckan uppdateras valutakurserna, vilket betyder att priserna ändras från vecka till vecka.

    Önskar ni boka på telefon tar vi inte heller någon extra telefonbokningsavgift.

  • Måste jag bestämma datum för turistattraktioner, sightseeing, sevärdheter etc.?

    De flesta entrébiljetter och biljetter till turistattraktioner är öppna, dvs. du bestämmer själv vilket datum och tid du vill gå.

    När det gäller specifika sightseeingturer, t.ex. med buss och/eller med guide, måste du bestämma dag och tid.

    Är biljetten öppen står det beskrivet under specifikt arrangemang. Följ enbart instruktionerna på hemsidan vid beställning.

  • Vilket språk talas på sightseeingturerna?

    Alla sightseeingturer har engelsktalande guide/chaufför, alternativt guidning på engelska i hörlurar.

  • Varför kan jag inte välja platser? Får vi sitta tillsammans?

    Biljettfördelningen sker mellan teatern/arenan/stadion och de lokala agenterna som vi sammarbetar med.
    När du bokar med oss bokar du en sektion och exakt placering inom den sektionen bestäms sedan av teatern/arenan/stadion och vår lokala agent. Våra agenter gör sitt bästa för att man ska få bäst möjliga platser inom den priskategori man har valt.

    På musikal/show ska man alltid få sitta tillsammans men är man 4 personer eller fler finns det risk att man delas upp, t.ex. 2+2, 2+3, 3+3 osv. Dock ska ingen få sitta ensam.

    Vad gäller sittplatser på fotbollsmatcher så gäller olika regler beroende på vilket land du har bokat fotboll i.

    England: Man alltid få sitta tillsammans men är man fler än 4 finns det risk att man delas upp, t.ex. 2+2, 2+3, 3+3 osv. Dock ska ingen få sitta ensam.

    Spanien: I ytterst sällsynta fall kan ni tilldelas singelplatser vid A och B matcher (säsong 13/14: Valencia, Real Madrid, Malaga, Atletico Madrid, Espanyol, Sevilla, Real Betis, Athletic Bilbao, Real Sociedad, Valladolid, Getafe och Levante), samt Champions League-matcher. Detta är dock något som sker mycket sällan.
    Köper ni Gold eller Silver biljetter är det aldrig singelplatser.
    På övriga matcher (ej A och B och Champions Leauge) i Spanien gäller att man alltid få sitta tillsammans men är man fler än 4 finns det risk att man delas upp, t.ex. 2+2, 2+3, 3+3 osv.
    Dock ska ingen få sitta ensam.

    Italien: Man får alltid sitta tillsammans men är man fler än 4 finns det risk att man delas upp, t.ex. 2+2, 2+3, 3+3 osv. Dock ska ingen få sitta ensam.

    Frankrike: Man får alltid sitta tillsammans men är man fler än 4 finns det risk att man delas upp, t.ex. 2+2, 2+3, 3+3 osv. Dock ska ingen få sitta ensam.

     

  • Vad betyder ”på förfrågan”?

    Biljetter på förfrågan betyder att vi inte kan bekräfta dem direkt, utan måste göra en beställning till vår leverantör för detta evenemang.

    När du genomfört din beställning skickas den till vår leverantör och så snart vi fått svar återkommer vi till dig. Vi får svar inom 1-3 arbetsdagar och finns biljetter till ditt beställda evenemang debiteras ditt kort och vouchern för dina biljetter  skickas per e-mail till dig / du får besked via email.

    En förfrågan är alltid bindande. Om biljetterna finns tillgängliga kommer de automatiskt att bokas in.
    När biljetterna har bekräftats av leverantören kan de inte ändras eller avbokas.

  • Kan jag lägga till fler nätter på ett hotellpaket?

    Ja. Vi kan hjälpa er att boka extra nätter.
    Pris/natt är olika beroende på vilket hotell som ingår i paketet. Varmt välkommen att kontakta oss på telefon så hjälper vi er. Det går också bra att maila oss er förfrågan på extra nätter till info@boxoffice.se

    Telefon: 08-10 88 00
    mån-fre 9-17

  • Kan jag boka extra rum utan biljetter till ett hotellpaket?

    Ja. Vi kan hjälpa er att boka extra rum i kombination med ett hotellpaket.
    Pris/natt är olika beroende på vilket hotell som ingår i paketet. Varmt välkommen att kontakta oss på telefon så hjälper vi er.
    Det går också bra att maila oss er förfrågan på extra nätter till info@boxoffice.se

    Telefon: 08-10 88 00
    mån-fre 9-17
     

  • Vilket belopp ska jag välja på mitt Oystercard i London?

    Du köper ditt oystercard förladdat med ett valt belopp.
    Det vanligaste är att man som turist oftast reser inom zon 1-2.

    Karta över tunnelbanan i London.
    Karta över bussar i London.

    Inom zon 1-2 så kostar varje resa £2,70.
    Håller du dig inom zon 1-2 så kan du max bli debiterad £8,40 per dag. När du nått upp till detta belopp, reser du gratis resten av den dagen.
    Som tumregel kan man därför tänka enligt följande mall:
    antal dagar x maxdebiteringen per dag (£8,40) = belopp jag behöver på mitt oystercard.

    Ska du resa utanför zon 1-2 finner du pris/resa och maxdebitering under transport/oystercard på hemsidan.

     

  • Kan jag få tillbaka outnyttjade pengar på mitt oystercard?

    Har du pengar kvar på kortet när du skall lämna London kan du få tillbaka upp till £5 av vad som är kvar att resa för. Du skall då lämna in ditt kort i en biljettkassa på en tunnelbanestation. Du lämnar då tillbaka ditt kort och får max £5 tillbaka (kortkostnaden om £3 återbetalas inte).
    Har du mer än £5 kvar på kortet kan du få tillbaka den summan genom att fylla i en blankett och skicka in ditt kort med blanketten till England. Blanketten och mer exakt information får du i en biljettkassa på en tunnelbanestation.
    OBS! Detta måste göras i London. Vi kan inte hjälpa till med detta!

  • Det finns bara ett fält för namn. Var skriver jag resten av sällskapets namn?

    Om vi bara visar ett fält för namn under bokningsprocessen, så behöver vi bara ett namn. Behöver vi fler namn så kommer fler fält att visas.

  • Kan jag avboka mina biljetter/ min beställning?

    Nej. Bokningen är bindande när beställaren har godkänt köpet via hemsidan. Pris och platstillgång kan endast garanteras när betalning är mottagen och Box Office har mottagit bekräftelse av vår leverantör.
    I samband med köp via hemsidan accepterar beställaren samtidigt Box Office köpvillkor.

  • Kan jag ändra min bokning?

    Nej. Biljetter köpta hos Box Office kan varken avbokas eller ombokas.

  • Vad händer om jag inte fått eller glömt mina biljetter innan avresa?

    Om du inte har mottagit dina biljetter med post eller per e-mail när du förväntat är det mycket viktigt att du kontaktar oss omgående.
    Tel : 08-10 88 00
    Mån-Fre 9-17

    Vi kan enbart försöka att hjälpa dig om du kontaktar oss senast klockan 15 den sista vardagen innan avresa. Kontaktar ni oss efter föreställningsdag eller giltighetsdag har vi ingen möjlighet att hjälpa er eller återbetala er.
    Observera att vi inte har möjlighet att ersätta alla biljetter.

    Har du bokat leverans med DHL är du alltid garanterad att få ersättning för biljetter som kommer bort i transporten så länge ni kontaktar oss innan avresa.

  • Vad händer om en fotbollsmatch blir flyttad och jag inte kan gå på det nya datumet?

    Det händer att fotbollsmatcher flyttas med kort varsel, oftast för att kampen skall sändas på TV eller för att en av klubbarna skall spela en annan match tätt inpå. Vi rekommenderar att ni är på plats både lördag och söndag (för helgmatch) eller tisdag och onsdag (för veckomatch). Det ges ingen återbetalning om inte man följer denna rekommendation och missar matchen.

    Om matchen flyttas till ett helt annat tillfälle utanför våra rekommenderade dagar får ni välja om ni vill ha pengarna tillbaka eller gå på en annan match (om tillgängliga biljetter finns) samma datum. Eventuell mellanskillnad krediteras / debiteras kund om du väljer en annan match.

  • Hur vet jag exakt speldag för en fotbollsmatch?

    Den exakta speldagen bestäms av klubbarna och ofta i samspråk med de stora TV bolag som sänder matcherna. Den speldag som visas på vår hemsida kan därför komma att ändras.

    Generellt gäller:
    England:
    Oftast är matchens speldatum fastställt först ca 1 månad innan den ska spelas.
    Helgmatch: Spelas lördag eller söndag, med starttid från kl 11:00 till kl 17:30.
    - Veckomatch: Spelas i regel tisdag eller onsdag, men kan i få fall flyttas till måndagen eller torsdagen. Starttiden är vanligtvis kl 19:45 eller 20:00 (kan spelas dagtid vid t.ex. jul och påsk).

    Vi rekommenderar att du alltid dubbelkollar matchdag och tid på www.premierleague.com eller klubbens egen hemsida någon vecka innan avresa.

    Spanien:
    Den exakta speldagen och tiden meddelas av det spanska fotbollsförbundet ca 2 veckor innan matchdag. Som regel spelas en helgmatch antingen lördag eller söndag och en veckomatch spelas antingen tisdag eller onsdag, men ibland även på torsdagen, med starttid från kl 12:00 till kl 23:00. Observera att detta är riktlinjer, klubbarna bestämmer helt vilka dagar/tider som matcher läggs, dvs match kan även ändras från helg till veckodag.

    Vi rekommenderar att du alltid dubbelkollar matchdag och tid på klubbens hemsida ca en vecka innan avresa.

    Italien:
    Den exakta speldagen och tiden meddelas av det italienska fotbollsförbundet (FIGC). I september meddelas matchdag/tid för höstsäsongen (t o m slutet av decembers matcher). För vårsäsongen meddelas matchdag/tid ca 1-1,5 månad i förväg.
    - Helgmatch: Spelas lördag eller söndag, med starttid från kl 12:30 till kl 20:45.
    - Veckomatch: Spelas i regel tisdag eller onsdag, men kan flyttas till torsdagen. Speltid kl 20:45.

    Vi rekommenderar att du alltid dubbelkollar matchdag och tid på klubbens hemsida ca en vecka innan avresa.

     

    Frankrike:
    Den exakta speldagen och tiden meddelas av klubbarna 2-3 veckor före matchdag. Som regel spelas en Ligue 1-match på en lördag eller söndag, med starttid från kl 14:00 till kl 21:00. I vissa få fall kan matchen flytta till fredag kväll.

    Vi rekommenderar att du alltid dubbelkollar matchdag och tid på klubbens hemsida ca en vecka innan avresa.
     

  • Kan jag bestämma exakt dag och tid för min DHL leverans?

    Nej. Ange den adress där du befinner dig dagtid på vardagar (leveransen sker oftast kl 9-17). Vi skickar ett mail där du kan följa din försändelse så snart den är skickad. Där kommer vi skicka ditt DHL sändingsnummer samt kontaktuppgifter till DHL. Du kan då själv kontakta DHL och komma överens om en tid för leverans.
    Vi har ingen möjlighet att påverka exakt leveranstid från vår sida.

  • Kan DHL lämna mitt paket i brevlådan om jag inte är hemma?

    Var uppmärksam på att någon på mottagaradressen måste kvittera ut expressförsändelsen (det behöver inte vara den som beställt).  Ange den adress där du befinner dig dagtid på vardagar (leveransen sker oftast kl 9-17). DHL får av säkerhetsskäl inte lämna paketet i brevlådan utan det måste överlämnas till en person som signerar för paketet.

  • Jag vill boka tågpass i England/Storbritannien.
    Behöver jag bestämma exakt avgång? Kan jag boka platsbiljett?

    Tågpassen gäller för alla avgångar med alla tågbolag (ej tunnelbana i London). Ni bokar inte in någon specifik avgång utan går bara på det tåg som passar er.

    Karta över tåg i Storbrittanien.


    Det går ej att boka in platsbiljett för dessa pass utan de gäller för lediga platser ombord på tåget. (ej 1:a klass).
    Önskar ni boka platsbiljett i tillägg måste detta göras på plats i England/Storbritannien.

  • Vilken biljett ska jag välja i Paris om jag vill åka från flygplatsen?

    Hos oss kan du köpa ditt Paris Visite kort – ett bra och prisvärt sätt att bekvämt ta dig fram i Paris.
    Gäller på bl.a. Metro, RER-tåg, Orlyval, Roissybuss och RATP-buss.

    Kortet är giltigt i 3 eller 5 kalenderdagar och aktiveras från den dagen du börjar använda det.,
    Vill du att kortet ska gälla till och från flygplatserna i Paris ska du välja det kort som är giltigt inom zon 1-5.
    I kortet för zon 1-5 ingår t.ex. flygplatserna Charles du Gaulle och Orly, Chateau de Versailles samt Disneyland Resort Paris.

    I kortet för zon 1-3 ingår t.ex. Paris Saint-Germains arena Parc des Princes.

    Karta över metro i Paris.

  • Ingår det frukost i mitt hotellpaket?

    Ja. Frukost ingår i alla hotellpaket.

02. Under resan

  • Vad gör jag om jag har frågor ang. mina biljetter när jag är på destinationen?

    Du kan alltid kontakta vår lokala agent. Detta gäller alla teater/musikal och sportbiljetter samt sightseeing.
    Adress och kontaktuppgifter/öppettider står på vouchern som vi har skickat per epost.
    Har du bokat fotbollsbiljetter som skickas per post/DHL finner du kontaktuppgifter till vår agent i medföljande bilagor.

    Du är självklart även välkommen att kontakta oss via e-mail eller telefon.

    Tel: 08-10 88 00
    Mån- Fre 9-17
    info@boxoffice.se
     

  • Hur långt innan föreställningen behöver jag vara på teatern för att hämta ut mina biljetter?

    Det räcker att ni är på teatern ca 30 minuter innan föreställningen. Du tar då med dig din utskrivna voucher till teaterns biljettlucka och då får du dina biljetter till föreställningen. Det räcker alltså att ni gör detta i samband med att ni ska se föreställningen.

  • Måste jag ha min voucher utskriven på papper eller räcker det att jag visar upp den i min mobiltelefon?

    Du måste ha vouchern utskriven på papper för att få ut dina biljetter på teatern / delta i sightseeingturen / gå in på turistattraktioner. Agenterna på plats  accepterar inte att du visar upp din mobiltelefon.

    Om du har glömt din utskrivna voucher hemma eller inte haft möjlighet att skriva ut den innan resa, välkommen att kontakta oss med email adress till ert hotell så mailar vi gärna vouchern till hotellet som sedan kan hjälpa er att skriva ut.
    Utan en utskriven voucher riskerar du att inte få ut dina biljetter alls på plats.

    Telefon: 08-10 88 00
    Mån-Fre 9:00-17:00
    info@boxoffice.se

03. Efter resan

  • Hur gör jag vid eventuell reklamation?

    Eventuella reklamationer måste vara oss tillhanda inom 30 dagar efter evenemangets datum, för att vi ska kunna behandla ert ärende. Vi tar enbart emot reklamationer på skrift, antingen per post eller e-mail.

Övriga kontaktuppgifter

Huvudkontoret

Box Office - Resia Travel Group
Resia AB
Box 1114, Kruthusgatan 17
405 23 Göteborg, Sweden

Telefon Resia AB +46 (0)31 63 60 00 

Telefon Box Office +46 (0)8 10 88 00

Om Box Office
Om Resia travel group

Styrelsen

Resia
Västra Götalands Kommun /Göteborg
Organisationsnummer: 556164-4260
VAT reg nummer: SE556164426001

Skandinavien

Koncernchef Resia Travel Group
Eva Moen
eva.moen@resia.se

Försäljningschef Box Office
Cecilia Brissman
cecilia.brissman@resia.com