Ditt lösenord har återställts, kolla din e-post

Varukorg

Önskat antal biljetter finns ej. Vänligen försök med ett annat datum eller tidpunkt

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}}:- {{ticket.SumPriceFormatted}}:-
Rabatt {{cart.result.DiscountFormatted}}:- Totalpris inkl. moms {{cart.result.TotalPriceFormatted}}:-
Gå till kassan

Kundservice

Vi finns här före, under och efter din resa!

Innan du ringer, se om din fråga besvarats nedan i vanliga frågor och svar.

Box Office kundservice

Boka online eller ring

Telefon: 08-10 88 00
Öppettider vardagar: 09.00-17.00
E-post: info@boxoffice.se

Tips från oss på Box Office kundservice:

Josefine
London - denna underbara stad fylld av musikaler av alla slag. Här finns något för alla. En resa du sent kommer glömma och ett resmål du vill besöka om och om igen. Vi hjälper dig med tips om de hetaste föreställningarna just nu.

Monica
Paris - Eiffeltornet och sightseeing och cabaré och så mycket mer. Strosa omkring och upptäck en livlig lokal grönsaksmarknad eller en lugn liten park. Slå dig ner vid en bistro, beställ en café au lait och en croissant eller låt dig smaka av världens bästa kök på någon av stadens alla restauranger. Gör som fransmännen, njut av livet! Vi hjälper dig att planera sightseeing och nöje!

Anna
Glöm inte bort våra svenska nöjespaket! Musikaler och föreställningar av med våra folkkära artister ihop med mysiga hotellnätter. Härliga nostalgitrippar och många glada skratt. Vi hjälper dig med tips om hur ni bokar en rolig helg i Stockholm och Göteborg.

FAQ | Vanliga frågor och svar

01. Före resan

  • Hur beställer jag biljetter?

    Du beställer enklast biljetter till de evenemang vi förmedlar på vår hemsida. Här får du information om vilka evenemang och biljetter vi erbjuder, se priser och tillgänglighet samt information om våra villkor och regler.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss per telefon för att göra en bokning.

    Då alla bokningar är bindande, behöver du uppge betalkortsuppgifter till oss vid bokningstillfället.

  • Hur får jag mina biljetter?

    För de allra flesta evenemang du bokar genom oss skickas biljetterna/vouchern för dina biljetter till dig per e-post, bifogade i mejlet "Biljetter för dina bokade evenemang". Dessa e-biljetter eller denna voucher skall skrivas ut och tas med på resan. Exakt information om du går till väga kan du läsa på e-biljetterna/ vouchern för dina biljetter (har du t ex bokat en musikal skall vouchern bytas ut mot originalbiljetter på teatern).

    Om biljetterna levereras på ett annat sätt än per e-post, kommer det att framgå tydligt när du väljer biljett till önskat evenemang. T ex om biljetterna skickas till dig per brev, om det är hotelleverans etc.

  • När får jag biljetterna? / hinner jag få biljetterna innan jag åker?

    Är det möjligt att boka ett visst evenemangsdatum eller välja ett visst datum för t ex en transfer, kommer vi kunna leverera dessa biljetter till dig (detta oavsett leveranssätt).

    Hur lång tid det tar från det att du gjort din beställning tills dess att du får biljetterna beror på om det är biljetter som skickas per brev eller om biljetterna/vouchern för dina biljetter mejlas till dig, eller om det är ett evenemang där arrangören trycker upp biljetterna tätt inpå evenemangsdatumet (t ex Edinburgh Military Tattoo, Chelsea Flower Show, Formel 1).

    Om leveranssättet är “per brev” eller “E-ticket”, står detta utskrivet på respektive biljett när du gör din bokning. Om inte, skickas biljetterna till dig per e-post som en bifogad voucher.

    - Skickas biljetterna per brev och är ett Oyster Card, ett Travelcard eller Paris Visite-kort, skickas de till dig inom kort från vårt kontor, övriga biljetter som skickas per brev kommer till dig ca en vecka innan evenemangsdatum. Du får alltid en notis av oss per e-post när biljetterna är på väg till dig.
    - En E-ticket mejlas till dig oftast 2–3 dagar innan evenemangsdatum.
    - Om det på den biljett du väljer varken står “per brev” eller “E-ticket”, skickas biljetterna till dig per e-post som en bifogad voucher. Om inget annat anges i ditt bekräftelsemejl får du mejlet med vouchern inom 1–3 dagar.

    Om du saknar din biljettförsändelse:
    Biljetter som skickas per brev: Har du fått ett mejl av oss där vi skriver att biljetterna nu är på väg till dig och ändå inte fått dina biljetter inom 2–3 arbetsdagar, vänligen kontakta oss.
    Biljetter som skickas per e-post: Titta i din skräpbox i mejlen – ett mejl med bifogade dokument kan ibland hamna i skräpboxen. Hittar du inte hittar mejlet där och du har en snar avresa, vänligen kontakta oss.

  • Om du saknar din biljettförsändelse

    Biljetter som skickas per brev: Har du fått ett mejl av oss där vi skriver att biljetterna nu är på väg till dig och ändå inte mottagit dem inom 2–3 arbetsdagar, vänligen kontakta oss.
    Biljetter som skickas per e-post: Titta i din “skräpbox” i mejlen – ett mejl med bifogade dokument kan ibland hamna i “skräpboxen”. Hittar du inte mejlet där och du har en snar avresa, vänligen kontakta oss.

  • Är biljetter till musikal och pjäs dyrare på helgerna?

    Ofta är biljetterna till en musikal och en pjäs dyrare på en helg samt under lov. Var uppmärksam på att man ofta kan få specialpriser via oss på måndag till torsdag, till föreställningar även på fredagar och lördagar på matinéföreställningen. Dessa priser får du enbart om du förbokar.
    För övriga evenemang samt transport och sightseeing är priset på helger och vardagar samma. Priset för biljetter till en fotbollsmatch varierar från match till match, detta beroende på vilka lag som möts.

  • Hur gör jag om jag vill beställa rullstols- eller handikapplats?

    De flesta teatrar, fotbollsklubbar och arenor vill själv ta emot beställningar som gäller rullstolar eller speciella handikapplatser. 
    I dessa fall kan vi tyvärr inte hjälpa till med bokningar utan måste hänvisa direkt till respektive teater/arena.

  • Är det någon åldersgräns på musikal/pjäs?

    Generellt får barn under 5 år inte komma in på teatrarna.

    Kontakta oss för information om specifik föreställning om ni har barn under 5 år.

  • Är det någon åldersgräns på föreställningar/turistattraktioner?

    Barn under 16 år får generellt aldrig gå in på en sevärdhet, turistattraktion, sportevenemang eller teater utan en vuxen över 18 år. Köp av barnbiljett bör därför alltid också innebära köp av vuxenbiljett.

    Ålder för barnpris varierar för varje evenemang, se sida för önskat evenemang. Visas inget barnpris, erbjuds inget barnpris och det är då samma pris för alla.

    Generellt får barn under 5 år inte komma in på teatrarna. Kontakta oss för information om specifik föreställning om ni har barn under 5 år.

  • Tar ni en avgift för att beställa biljetter?

    Alla våra biljettpriser inkluderar ett arvode, men det gör nödvändigtvis inte våra biljettpriser högre än priserna för samma biljett hos andra återförsäljare eller direkt hos teatern/arenan. Vi får ofta bra rabatter från våra leverantörer, då vi enbart säljer biljetter till kunder boende i Norden samt säljer stora volymer av biljetter.

    Andra gånger kostar biljetterna det samma som på arenan, och i vissa fall kostar biljetterna mer än om du köper direkt på arenan.

    Priser för fotbollsbiljetter: Det pris som är tryckt på fotbollsbiljetterna är det pris som gäller för de som är medlemmar i klubben, dvs medlemmar som har biljett till varje hemmamatch under hela säsongen. Det gör att priset utskrivet på biljetten är lägre än vårt inköpspris för dessa biljetter. Inför varje fotbollssäsong reserverar vi biljetter till varje match för den kommande säsongen, och då till ett pris som är väsentligt högre än tryckt biljettpris. Priset du betalar till Box Office inkluderar vårt bokningsarvode samt den avgift vår officiella agent tar för att förmedla biljetterna.

    Tre gånger i veckan uppdateras valutakurserna, vilket betyder att priserna då kan ändras.

    Önskar ni boka biljetter på telefon tar vi inte någon extra avgift för det.

  • Hur vet jag exakt speldag för en fotbollsmatch?

    Den exakta speldagen bestäms av klubbarna och då ofta i samspråk med de stora TV-bolag som sänder matcherna. Var observant på att matchdatum fastställs relativt tätt inpå matchdag – det datum som anges är preliminärt och vi ber dig hålla dig uppdaterad gällande fastställd matchdag och -tid på lagets hemsida. Vilka veckodagar som är aktuella speldagar varierar beroende på land och liga, och om det t ex är en cupmatch eller en Champions League-match. Vad som gäller för just den matchen du är intresserad av kan du läsa om i våra fotbollsvillkor.

  • Måste jag bestämma datum för sightseeingturer och turistattraktioner?

    Bokar du en guidad tur skall ett specifikt datum och tid väljas vid bokningstillfället. Bokar du biljetter till en turistattraktion är biljetten oftast giltig för entré ett valfritt datum, inom en viss period. När du bokar in önskad tur/turistattraktion står det tydligt vad som gäller för just den du är intresserad av att boka biljetter till.

  • Vilket språk talas på sightseeingturerna?

    Om inget annat anges, sker all guidning på engelska.

  • Varför kan jag inte välja platser? Får vi sitta tillsammans?

    Platsfördelningen sker i samarbete mellan teatern/arenan/stadion och de lokala agenterna som vi samarbetar med. Du beställer biljetter i önskad priskategori, och vår agent handplockar och placerar er på de bästa platser som finns tillgängliga inom den priskategorin vid bokningstillfället.

    Musikal/teater: Generellt blir hela sällskapet tilldelade platser tillsammans. I sällsynta fall kan ni delas upp, t ex 2 + 3, 3 + 3.

    Fotboll: Generellt blir hela sällskapet tilldelade platser tillsammans. I sällsynta fall kan ni delas upp, t ex 2 + 3, 3 + 3 och i extremt sällsynta fall kan ni tilldelas singelplatser. Olika klubbar har olika villkor gällande placeringen av biljetter / tilldelning av biljetter, så för exakt information om vad som gäller just det laget / den ligan du önskar boka biljetter till, vänligen läs i våra fotbollsvillkor.

  • Vad betyder ”Köp på förfrågan”?

    Biljetter på förfrågan betyder att vi inte kan bekräfta biljettköpet till dig omgående, men sänder en beställning till vår leverantör. Vi får besked inom 1–3 arbetsdagar, och finns det biljetter till ditt beställda evenemang debiteras ditt kort och vi meddelar dig per e-mail.

    En förfrågan är alltid bindande. Den kan inte ändras eller annulleras.

  • Kan jag lägga till fler nätter till ett hotellpaket?

    Ja, vi kan hjälpa dig att boka på fler nätter.
    Varmt välkommen att kontakta oss på telefon så hjälper vi dig.

  • Kan jag boka enbart hotellrum i tillägg till fotboll- och hotellpaket?

    Ja, är det någon i sällskapet som inte vill se fotbollsmatchen, utan enbart boka ett hotellrum / ha del i ett hotellrum, kan vi hjälpa er med det. Vänligen kontakta oss för prisförfrågan.

     

  • Ingår det frukost i mitt hotellpaket?

    Om inget annat anges så ingår frukosten i våra hotellpaket.

  • Vilket värde ska jag välja på mitt Visitor Oyster Card i London?

    Du köper ditt Visitor Oyster Card laddat med ett valt belopp att resa för. Enbart en person kan resa på ett Visitor Oyster Card-kort, du behöver därför köpa ett kort per person.
    Det vanligaste är att man som besökare i London reser inom zon 1–2.

    Karta över tunnelbanenätet i London.
    Karta över bussnätet i London.

    Priser för resa med tunnelbana, London Overground och DLR under
    Off Peak / Peak (jämfört med att köpa biljett kontant i London):

    Zon 1–2: £ 2.40 / £ 2.90 (kontantpris £ 4.90). Maxdebitering per dag: £ 6.80
    (Den bästa shoppingen, de flesta hotell, sevärdheter, teatrar och tågstationer, samt O2 Arena och Arsenals, Charltons, Chelseas, Fulhams, Millwalls och Queens Park Rangers arena)
    Zon 1–3: £ 2.80 / £ 3.30 (kontantpris £ 4.90). Maxdebitering per dag: £ 8
    (Brentfords och Tottenhams arena, samt mässan ExCel)
    Zon 1–4: £ 2.80 / £ 3.90 (kontantpris £ 5.90). Maxdebitering per dag: £ 9.80
    (Crystal Palace arena, Wembley Stadium och Richmond)
    Zon 1–5: £ 3.10 / £ 4.70 (kontantpris £ 5.90). Maxdebitering per dag: £ 11.60
    (Twickenham Stadium)
    Zon 1–6: £ 3.10 / £ 5.10 (kontantpris £ 6). Maxdebitering per dag: £ 12.50
    (Heathrow Airport)

    Peak: Måndag till fredag från kl 06:30 till 09:30, samt kl 16:00 till 19:00.
    Off Peak: Övriga tider och dagar, samt under helgdagar.

    Pris för resa med buss:
    En enkelresa med buss kostar £ 1.50. Reser du enbart med buss under en dag, kan du som mest debiteras £ 4.50.

  • Varför måste jag välja ett startdatum på mitt Visitor Oyster Card? / Hur nära inpå kan jag boka?

    Ett Visitor Oyster Card är inte daterat, det aktiveras när du tar det i bruk i London. Vi efterfrågar avresedatum för att vi skall kunna visa ett korrekt resultat av de Visitor Oyster Cards som finns tillgängliga att skicka till dig inför din avresa, samt för att säkerställa att korten hinner nå dig innan du reser (korten skickas till dig per brev från vårt huvudkontor i Göteborg).

    Det första valbara datumet i kalendern visar hur snar avresa du kan ha för att korten skall hinna nå fram till dig.

  • Kan jag få tillbaka outnyttjade pengar på mitt Visitor Oyster Card?

    Har du pengar kvar på kortet när du skall lämna London kan du få tillbaka upp till £ 5 av vad som är kvar att resa för. Du skall då lämna in ditt kort i en biljettkassa på en tunnelbanestation, och kan som mest få tillbaka £ 5 (kort-kostnaden på £ 5 återbetalas inte).

    Har du mer än £ 5 kvar på kortet kan du få tillbaka den summan genom att fylla i en blankett och skicka in ditt kort med blanketten till England. Blanketten och mer exakt information får du i en biljettkassa på en tunnelbanestation.

    Du kan även använda ditt Visitor Oyster Card på din nästa resa till London, eller överlåta det till någon annan som skall dit (kortet är inte personligt).

    OBS! Allt som gäller ovanstående måste göras i London. Vi kan inte hjälpa till med detta!

  • Vilken Paris Visite-biljett ska jag välja om jag vill åka från flygplatsen?

    I kortet för zon 1–5 ingår t ex flygplatserna Charles de Gaulle och Orly, samt Chateau de Versailles och Disneyland Resort Paris. 
    I kortet för zon 1–3 ingår t ex Paris Saint-Germains arena Parc des Princes.

    Ett Paris Visite-kort gäller på bl a tunnelbanan (metro), RER-tåg, Orlyval, Orlybus och Roissybus.

    Kortet är giltigt i 3 eller 5 kalenderdagar, och aktiveras den dagen du börjar använda det.

    Karta över tunnelbanenätet i Paris.

  • Det finns bara ett namnfält för beställare/resenär. Var fyller jag i övriga resenärer?

    För de flesta evenemang krävs enbart namn på en person, den person vars namn biljetterna skall vara inbokade i. För hotellpaket, vissa sightseeingturer och vissa fotbollsmatcher behövs namn på samtliga resenärer. På kassasidan efterfrågar vi namn på det antal personer som behövs för just ditt bokade evenemang.

  • Kan jag avboka mina biljetter / min beställning?

    Nej. Bokningen är bindande när beställaren har godkänt köpet på vår hemsida eller via telefon eller e-post.
    I samband med köp accepterar beställaren samtidigt Box Office bokningsvillkor.

  • Kan jag ändra min bokning?

    Nej. Biljetter köpta hos Box Office kan varken ombokas, ändras eller avbokas.

  • Jag vill boka tågpass i England/Storbritannien: Behöver jag bestämma exakt avgång? Kan jag boka platsbiljett?

    Tågpassen gäller för alla avgångar, med alla tågbolag (ej tunnelbanan i London).
    Du bokar inte in någon specifik avgång utan går bara på det tåg som passar dig.

    Karta över tågnätverket i Storbritannien.

    Det går ej att boka in platsbiljett för dessa tågpass – du sätter dig på en ledig plats inom 2:a klass. Önskar du boka platsbiljett kan detta göras på plats i England/Storbritannien.

  • Kan jag bestämma exakt dag och tid för min DHL-leverans?

    Nej. Ange den adress där du befinner dig dagtid på vardagar (leveransen sker oftast kl 9–17). Vi skickar ett mail som gör att du kan följa din försändelse så snart den lämnat vårt kontor. I det mejlet står ditt  sändningsnummer samt kontaktuppgifter till DHL.
    Du kan då själv kontakta DHL för att komma överens om en tid för leverans (vi har ingen möjlighet att påverka exakt leveranstid).

  • Kan DHL lämna mitt paket i brevlådan om jag inte är hemma?

    DHL får av säkerhetsskäl inte lämna paketet i brevlådan – det måste överlämnas till en person som signerar för den.
    Någon på mottagaradressen måste kvittera ut försändelsen – den personen behöver inte vara beställaren av biljetterna.

02. Under resan

  • Vad gör jag om jag har frågor ang. mina biljetter när jag är på destinationen?

    Du kan alltid kontakta vår lokala agent. Detta gäller alla teater/musikal och sportbiljetter samt sightseeing.
    Adress och kontaktuppgifter/öppettider står på vouchern som vi har skickat per epost.
    Har du bokat fotbollsbiljetter som skickas per post/DHL finner du kontaktuppgifter till vår agent i medföljande bilagor.

    Du är självklart även välkommen att kontakta oss via e-mail eller telefon.

    Tel: 08-10 88 00
    Mån- Fre 9-17
    info@boxoffice.se
     

  • Hur långt innan föreställningen behöver jag vara på teatern för att hämta ut mina biljetter?

    Det räcker att ni är på teatern ca 30 minuter innan föreställningen. Du tar då med dig din utskrivna voucher till teaterns biljettlucka och då får du dina biljetter till föreställningen. Det räcker alltså att ni gör detta i samband med att ni ska se föreställningen.

  • Måste jag ha min voucher utskriven på papper eller räcker det att jag visar upp den i min mobiltelefon?

    Du måste ha vouchern utskriven på papper för att delta i sightseeingturen/gå in på turistattraktioner. Agenterna på plats accepterar inte att du visar upp biljetten i din mobiltelefon.

    Om du har glömt din utskrivna voucher hemma eller inte haft möjlighet att skriva ut den innan resa, är du välkommen att kontakta oss med hotellets e-postadress så kan vi mejla dit den (alternativt om du vidarebefodrar ditt mejl med den bifogade biljettvouchern till hotellets mejl).

    Utan en utskriven voucher riskerar du att inte få ut dina biljetter alls på plats.

     

03. Efter resan

  • Hur gör jag vid eventuell reklamation?

    Eventuella reklamationer måste vara oss tillhanda inom 30 dagar efter evenemangets datum, för att vi ska kunna behandla ert ärende. Vi tar enbart emot reklamationer på skrift, antingen per post eller e-mail.

Övriga kontaktuppgifter

Huvudkontoret

Box Office - Resia Travel Group
Resia AB
Box 1114, Kruthusgatan 17
405 23 Göteborg, Sweden

Telefon Resia AB +46 (0)31 63 60 00 

Telefon Box Office +46 (0)8 10 88 00

Om Box Office
Om Resia travel group

Styrelsen

Resia
Västra Götalands Kommun /Göteborg
Organisationsnummer: 556164-4260
VAT reg nummer: SE556164426001

Skandinavien

Koncernchef Resia Travel Group
Eva Moen
eva.moen@resia.se

Försäljningschef Box Office
Cecilia Brissman
cecilia.brissman@resia.com